torsdag 21. februar 2013

Vurderer!

Vi vurderer og diskuterer stadig; skal vi flytte vårt soverom opp igjen -eller vente!?!
Er Liv-Sofie stor nok til å ligge i "egen etasje", eller bør vi vente enda lenger?
Hun nærmer seg 1,5 år, men jeg føler det er litt for tidlig. Tenk om det skulle skje noe. Brann, innbrudd osv. De verste scenarioer farer gjennom hodet -og vi lander på nei.


Så; enn så lenge får det vel holde med bildene av det fine soverommet... :)

Nå er ikke dette en "mammablogg", men det er jo noen andre mammaer som leser bloggen min -så jeg tenkte å høre litt med dere, og hva dere tenker om temaet!? Jeg kan jo legge til at loppa har ligget på eget rom i ca 8 måneder, så det er hun vant med. Men i hver vår etasje?! Vi vurderer!

Ønsker alle en fin torsdag! Her har ukedagene flydd, så jeg har rett og slett ikke hatt tid til å blogge... Men, sånn kan det vel være en gang i mellom! :)
-Mari

6 kommentarer:

  1. Skjønner ditt dilemma....
    Mine er voksne nå, men jeg ville ha de i nærheten til de var blitt noen år.
    Til de kunne komme å si fra om det var noe o.l.
    Men så har jeg alltid vært en hønemor da :)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Tror det er veldig forskjell på unger. Datteren vår på 3,5 har først nå skjønt dette med å komme og si fra om noe er galt mens sønnen til en jeg kjenner har stått opp på egen hånd siden han lærte å gå (omtrent). Vi har såpass stort hus at selv om vi har alle soverom i samme etasje har vi hatt babycall inne hos K helt til hun var 3. Det har fungert fint for oss, da har vi følt oss trygge på at vi har hørt henne om det er noe.

    SvarSlett
  3. Jeg ville ha ventet! Den tiden som er nå får dere jo ikke tilbake. De blir så fort store disse barna! Alt vi var tidlig ute med med barn nr 1 har vi heller ventet med med nr 2. Det er vel ofte sånn:)
    Ønsker deg en fin onsdag!

    SvarSlett
  4. Jeg syns ikke d spiller noen rolle hvilken etasje de ligger i så lenge de sover hele natta... At en ikke må inn og ut av rommet m tutt osv :) da blir d fort langt og gå.... :) dere har vel babycall? :) brann. Innbrudd osv kan jo skje når de er 3, 5, 15 og 20... En vet aldri utfallet... Oddsen for slikt er heldigvis liten :) men det viktigste er at du er trygg på at hun har d fint og ikke ligger å 'våker' da blir en fort sliten.... Ingen vits i å rushe ting.... Men jeg tror d går fint m egen etasje :) hilsen 3 barns mor som snart skal ned i 1 etasje :) og alle barna oppe :) gruer meg litt jeg og. Men får bare hoppe i det :) klems Diana

    SvarSlett
  5. Hvis hun stort sover gjennom natta slik at det ikke blir mye trappegåing for dere så må vel det være greit. Baby call øker tryggheten for dere.

    SvarSlett
  6. Vente.. Da sover du bedre om natta, og små føtter som tusler på besøk om natta skal helst ikke ha en trapp å forholde seg til. Selv om våres er stor, så våkner æ fortsatt enkelte netter av at noen ligger tett inntil ryggen og har stjålet hodeputa mi. Unger liker trygghet mer enn noe annet ;o)

    SvarSlett